INFOLINIA: 24 364 70 00

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Ćwiczenia oczu

Ćwiczenia regenerujące, rozluźniające oraz ogólnouspDSC00636rawniające, wykonywane systematycznie w czasie pracy, przeciwdziałają wielu niepożądanym skutkom długotrwałych pozycji przeciążeniowych oraz pomagają ukoić nerwy i odzyskać spokój.

Skutkami nadmiaru obowiązków, konfliktów w pracy oraz stresu jest zbyt wysokie napięcie mięśni, trudności z koncentracją, lęk, zmęczenie fizyczne a nawet bezsenność. Aby do tego nie dopuścić warto wypróbować różnego rodzaju ćwiczenia, dzięki którym można rozładować napięcie i wyciszyć się.

Ćwiczenia oczu.

Ćwiczenia oczu są bardzo ważne zwłaszcza u tych osób, które spędzają dużo czasu przed komputerem lub czytając. Pozwalają na rozluźnienie napięcia mięśni gałek ocznych oraz zapobiegają nadmiernemu ich wysychaniu.

Ważne jest, aby ćwiczenia wykonywane były systematycznie, kilka razy dziennie w chwili odprężenia. Oto kilka propozycji ćwiczeń:

    • Ruchy gałek ocznych góra –dół: siadamy wygodnie z oparciem pleców i głowy o krzesło, następnie powoli kierujemy wzrok na sufit i w dół nie ruszając głową. Ćwiczenie powtarzamy około 30 razy.
    • Ruchy gałek ocznych w płaszczyźnie poziomej: kierujemy wzrok w skrajne punkty w lewo i w prawo nie ruszając przy tym głową. Powtarzamy ćwiczenie 30 razy.
    • Ruchy okrężne oczu – zakreślamy jak największe koła ze zmianą kierunku ruchu gałek ocznych.
    • Zmiana obserwowanych obiektów – najpierw patrzymy przez chwilę na przedmiot z odległości około 40 cm a następnie przenosimy wzrok na przedmiot dalej oddalony np.: obrazek w pokoju i drzewo za oknem. Ćwiczenie powtarzamy około 2 min.
    • Kierowanie zamkniętych oczu w kierunku słońca – należy tak ustawiać twarz, aby promienie słoneczne padały prostopadle przez kilka sekund a następnie odwracany głowę. Ćwiczenie powtarzamy 10-20 razy.
    • Bardzo kojąco działa również masaż skroni i nasady nosa: przy zamkniętych powiekach układamy opuszki palców na skroniach i wykonujemy delikatne ruchy okrężne skroni przez około minutę następnie opuszkiem palca wskazującego i kciuka chwytany nasadą nosa i podobnie wykonujemy ruchu okrężne przez 1 minutę.

Porady udziela mgr Małgorzata Więcławska – koordynator ds. rehabilitacji leczniczej.

Facebook

YouTube